دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات با اشکال و کارایی‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند. دستگاه پرکن مایعات میتواند برای مایعات رقیق و یا مایعات غلیظ طراحی شود. ساختار و نوع طراحی برای این دو نوع از دستگاه کاملا متفاوت است. استانداردها در پرکن مایعات غلیظ و رقیق میتواند بسیار متفاوت باشد.

علاوه بر غلیظ یا رقیق بودن مایع موارد زیر را نیز باید برای این نوع از دستگاه ها در نظر گرفت و به آنها توجه کرد.

  • نوع مایعات و خورندگی آن
  • اسیدی یا قلیایی بودن مایعات
  • مایعات با قابلیت کف کردن و یا ایجاد حباب در سطح وسیع
  • مایعات گازدار و یا بدون گاز
  • دمای مایعات حداقل و حداکثر دمای قابل تحمل

موارد ذکر شده قبل از طراحی دستگاه پرکن باید در نظر گرفته شوند. با توجه به موارد زسر نوع دستگاه پرکن و طراحی مناسب آن تغییر خواهد کرد. همچنین آلیاژ دستگاه پرکن با توجه به موارد بالا در نظر گرفته وساخته می‌شود. قبل از سفارش میتوانید موارد ذکر شده را در لیستی تهیه وارائه کنید.

دستگاه پرکن مایعات

سرعت عملکرد دستگاه پرکن مایعات

سرعت عملکرد دستگاه پرکن در روند طراحی و ساخت آن بسیار موثر است. دستگاه ها با طراحی عادی معمولا توانایی افزایش سرعت عملکرد را به صورت محدودتری دارند. برای دستیابی به عملکرد با سرعت های بالا بهتر است قبل از طراحی و ساخت دستگاه با کارشناسان مشاوره و موارد لازم را مططرح کنید.

در خطوط تولید و بسته بندی توانایی دستگاه های بسته بندی باید متناسب با یکدیگر باشند. از این رو حداقل و حداکثر سرعت در دستگاه پرکن مایعا بسیار اهمیت دارد. علاوه بر آن برای قرار دادن این دستگاه در خطوط تولید و بسته بندی توجه به سرعت و همخوانی با دیگر دستگاه ها از لزومات است.

اهمیت چگالی مایعات در طراحی دستگاه پرکن مایعات

چگالی مایعات یا به زبان ساده تر رقیق بودن و غلیظ بودن مایعات نوع طراحی پرکن مایعات را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مایعات رقیق مانند آب به صورت روان به داخل بطری سرازیر می‌شوند. این درحالی است که مایعات غلیظ نیاز به نیروی رانش دارند. علاوه بر آن مایعات غلیظ نیاز به زمان بیشتری برای نشستن در بطری دارند. مایعات رقیق بلافاصله بعد از انتقال به بطری ظرف را پر خواهند کرد.

پرکن مایعات اتوماتیک

پر کن مایعات اتوماتیک قرایند دریافت پت از خط تولید، پرکردن مایعات و درب بندی را به صورت اتوماتیک انجام میدهد. این دستگاه با ظرفیت هزار تا دو هزار بطری در ساعت را دارند.

تمامی قسمت‌های دستگاه که با مایع برخورد دارند از استنلس استیل ساخته می‌شوند. همچنین پوشش دستگاه و کانوایر دستگاه نیز از استیل ساخته می‌شوند. مواد بکار رفته در بخش‌های ذکر شده از جنس استنلس استیل 316 می‌باشد.

پرکن مایعات اتوماتیک برای انواع مایعات مانند مایعات خورنده یا مایعات کف کننده و یا ظروف دهانه مورب کاربرد دارد. دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک استاندارد کامل پرکن و آلیاژ مصرفی را دارد.

پرکن مایعات اتوماتیک

پرکن مایعات نیمه اتوماتیک

این دستگاه برای ظرفیت های کمتری طراحی می‌شود. برای این پرکن نیاز به یک اپراتور می‌باشد. دستگاه فوق دو نازله و سرعت کمتری به از دستگاه اتوماتیک دارد.

کوچک بودن دستگاه قابلیت حمل نقل برای دستگاه را فراهم می‌کند. دستگاه به راحتی حمل میشود و میتوان برای انواع ظروف با اشکال مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

خطای پرکردن بطری در این دستگاه کمتر از یک درصد است و اشکال مختلف ظروف را پوشش می‌دهد.

پرکن مایعات نیمه اتوماتیک

دستگاه پرکن بطری پت

پت یکی از پر مصرفترین ظروف برای مایعات است. از پت‌ها در بسته بندی نوشابه، دوغ، شیرو انواع نوشیدنی‌های دیگر استفاده می‌شود. در بین دستگاه های معرفی شده پرکن مایعات اتوماتیک و پرکن مایعات نیمه اتوماتیک توان پر کردن پت را دارند.

پت ها معمولا در سایز‌های استاندارد ارائه می‌شوند. دستگاه های فوق انعطاف پذیری مناسبی برای تغییر سایز پت ها دارند. در صورتی که نیاز به پرکردن ظروف بزرگتر باشد. بهتر است از دستگاه گالن پزکن استفاده شود که توضیحات آن در بخش بعدی داده خواهد شد.

دستگاه پرکن بطری پت

دستگاه پرکن روتاری

این اصطلاح برای دستگاه هایی استفاده می‌شود که در آن بطری ها به صورت چرخشی حرکت می‌کنند. روتاری نیز یک دستگاه پر کن است. دستگاه اتوماتیک معرفی شده در بخش قبل از نظر سیستم کاملا مشابه با روتاری می‌باشد.

باید توجه داشت اساس کار کرد پرکن روتاری به این شکل است که ، بطری و ظروف روی سینی دواری جا گیری می شوند. سینی چرخیده و هر نوبت تعدادی بطری زیر شیر تزریق قرار می گیرد تا تزریق به درون آن انجام شود. بعد از عملیات ریزش با توجه به اتومات و نیمه اتومات بودن پروسه، بطری های جدید جایگزین می شوند. به دلیل اینکه بطری ها به صورت چرخشی حرکت دارند.

پر کن مایعات گالن

این نوع دستگاه همانطور که از نامش پیداست مناسب برای پرکردن مایعات در گالن است. گرچه گالن‌ها با اشکال و ابعاد مختلفی هستند. اما گالن پرکن محدوده وسیعی از گالن ها با ابعاد گوناگون را پوشش می‌دهد.

باید توجه داشت اگر دستگاهی برای پر کردن چند نوع ظرف طراحی میگردد بهتر است ظرف ها از لحاظ ابعادی اختلاف زیادی نسبت به یکدیگر نداشته باشند. چرا که فرآیند تنظیمات دستگاه را برای پرکردن یکی از آن ظرف ها برای اپراتور دشوار می نماید.

گالن پر کن میتواند با درصد خطای بسیار پایین و سرعت مناسب انواع گالن و یا ظروف مشابه از نظر ابعاد را با مایعات پرکند.

پر کن مایعات گالن

دستگاه بطری پرکن

دستگاهی اتوماتیک برای پرکردن انواع بطری است. تغییر سایز ظروف نیز در این دستگاه امکان پذیر است. بهتر است محدوده سایزی بطری ها کم باشد تا خطای در دستگاه و تنظیمات وجود نداشته باشد. دستگاه بظری پرکن مناسب برای انواع مایعات است.

دستگاه پرکن مایعات دستی

پرکن های دستی مناسب رای مصارف صنعتی نیستند. بهتر است بجای استفاده از پرکن دستی از پرکن نیمه اتوماتیک استفاده شود. این مورد علاوه بر صرفه جویی در هزینه کارایی مناسبی نیز دارد.

دستگاه پرکن شیر بطری

برای پرکردن بطری شیر انواع دستگاه های اتوماتیک قابل استفاده است. دستگاه های پرکن مواد غذایی باید استاندارد های مورد نظر در این صنایعع را داشته باشند. همچنین آلیاژ استفاده در این دستگاه ها باید داردای استاندارد و کیفیت مناسب باشد.




ثبت درخواست طراحی و تولید انواع ماشین‌های صنعتی

جهت تماس با ماشین‌سازی بهکاو صنعت و همچنین ثبت درخواست تولید انواع ماشین الات صنعتی از فرم زیر استفاده نمایید.

ارسال درخواست طراحی و ساخت دستگاه صنعتی

 

من ربات نیستم


لینک های مفید دیگر:

پرکن مایعات اتوماتیک

پرکن مایعات نیمه اتوماتیک

درب بند بطری

گالن پرکن

سیل گذار

کانوایر

میز ترافیک گردان

دستگاه پرکن مایعات

کارتونینگ


لینک های مرجع:

وزارت صنعت، معدن و تجارت


کلمات کلیدی مرتبط:
  • قیمت دستگاه پرکن مایعات دست دوم
  • دستگاه پرکن مرغ
  • ساخت دستگاه پرکن مایعات
  • قیمت دستگاه پرکن مرغ در تهران
  • دستگاه پرکن مایعات رقیق
  • قیمت دستگاه پرکن مایع ظرفشویی
  • قیمت دستگاه پرکن ژل
  • پمپ پرکن مایعات
  • قیمت دستگاه پرکن دستی مایعات
  • نازل پرکن مایعات
  • قیمت دستگاه پرکن دستی مایعات
  • ساخت انواع دستگاه های صنعتی
  • ساخت و تولید دستگاه بسته بندی
  • تجهیز خطوط تولید و بسته بندی
  • خطوط تولید مواد غذایی
  • دستگاه کارتونینگ مواد غذایی
  • دستگاه پرکن مایعات غلیظ
  • دستگاه بطری پر کن